Stromer ST1

STROMER ST1

De vormgeving van de Stromer ST1 is gelijklopend met die van de ST2. De ST1 onderscheidt zich door een kortere asafstand tussen de wielen wat hem een pak wendbaarder maakt en bijgevolg beter geschikt om tussen druk stadsverkeer te laveren.

De motor van 670W en een koppel laat je heel eenvoudig 45km/h rijden. We hebben het zelf getest :-)

De wielmaat is dezelfde als op ST3 en er werd gekozen voor de Vee Tire i.p.v. de iets duurdere Pirelli. Dat helpt mee om de prijs 'vanaf' 4.290 eur te houden wat een Stromer nu voor een nog breder publiek toegankelijk maakt.

 
 

Keyless, connectivity en geometry

Een van de vernieuwingen ten opzichte van de ST1X is dat er geen sleutel meer nodig is om het batterijvak te openen. Eens via de pin ontgrendeld kan je met een druk op de knop de accu uitnemen.

De andere vernieuwing is dat je je smartphone via Bluetooth met je ST1 verbindt om die automatisch te ontgrendelen wanneer je in de buurt van je fiets komt.

De geometrie is ook aangepast zodat de houding op de fiets comfortabeler is, met andere woorden je zit meer rechtop dankzij de kortere afstand tussen zadel en stuur, de verhoogde stuurpen en het gebogen stuur, ook wel backsweep genaamd.

Batterij

Standaard is de ST1 van een batterij van 618 Wh voorzien. Er kan uiteraard geüpgrade worden naar 814 of 983 Wh, net zoals bij de ST3 en ST5. De accu's zijn tussen de fietsen perfect uitwisselbaar.